PR-platform Presscloud breidt uit naar België

Nederlandse startup groeit snel sinds corona-crisis
PR-platform Presscloud maakt bekend haar dienstverlening uit te breiden naar België. Presscloud wil ervoor zorgen dat PR nog toegankelijker wordt voor startups, scale-ups en MKB-bedrijven. Sinds de corona-crisis is het bedrijf flink gegroeid: in negen maanden tijd zijn er zo’n 3.000 publicaties gerealiseerd met de software van Presscloud.
04-01-2021
Aaron Mirck
PR-platform Presscloud breidt uit naar België

Uitbreiding naar België

Aaron Mirck, oprichter van Presscloud: “Steeds meer gebruikers van onze PR-tool gaven aan ook content met Belgische journalisten te willen delen. Veel van deze snelgroeiende bedrijven breiden geregeld uit naar nieuwe markten. Graag groeien we met hen mee, zodat we ze nog beter van dienst kunnen zijn. Onze tool geeft nu toegang tot zo’n 4.000 journalisten in België en Nederland.”

3.000 publicaties in negen maanden

Mirck stelt dat steeds meer bedrijven zelf een relatie willen opbouwen met de pers. “Dat is ook de meest duurzame manier om een merk te laten groeien. PR kan merken bekender maken en tot een autoriteit laten uitgroeien. Helaas raakt PR vaak ondergesneeuwd in de marketingmix van bedrijven. Dat willen we oplossen, door met Presscloud de PR van PR te verbeteren.”

Presscloud is gelanceerd op 1 april 2020. “In negen maanden tijd zijn er zo’n 3.000 publicaties gerealiseerd met Presscloud. Het laat hopelijk zien dat PR voor elk bedrijf bereikbaar is. Daarbij leken we wind mee te hebben door de corona-crisis: veel bedrijven willen van zich laten horen, maar zagen wegens bezuinigingen hun marketingbudget verdampen. Onze doe-het-zelf-oplossing lost precies dat probleem op."

Over Presscloud

Presscloud is a transformative PR platform designed for the modern digital age. Merging traditional PR strategies with cutting-edge AI technology, we empower businesses to craft compelling stories and reach the right audiences. With a vast database of media contacts across Europe and in the U.S., our platform ensures precision-targeted outreach. Beyond just press releases, Presscloud offers real-time analytics, giving users a clear insight into their PR impact. Whether you're a startup or an established brand, Presscloud is your partner in navigating the dynamic world of public relations.