Over Presscloud

PR is een heel krachtig marketinginstrument. Een publicatie in de media is veel betrouwbaarder dan een normale advertentie. Daarbij is adverteren vaak best duur en het resultaat van een advertentie nog onduidelijk. Toch blijft PR bij veel bedrijven een ondergeschoven kindje. Dat is toch zonde?

Presscloud is dé allround PR toolkit voor ondernemers en marketeers. Wie bieden je allereerst de beste, meest complete en goedkoopste PR-tools die je nodig hebt. Daarbij bieden we alle tips, trucs en content die je nodig hebt om een PR-pro te worden (als je dat nog niet bent).

Dankzij onze jarenlange ervaring als ondernemers en PR-adviseurs, weten we hoe een bericht scoort in de media. De combinatie van software en kennis, zorgt ervoor dat niets je in de weg hoeft te staan om in de media te komen. En dat voor een fractie van de prijs die PR-bureaus hanteren.

Probeer Presscloud vandaag, wees morgen in het nieuws.

Merken worden uitgevers. Dat is de gedachte geweest achter de opkomst van contentmarketing. Merken plaatsen content op hun eigen kanalen (blog, social media) om daarmee bekender te worden bij hun doelgroep. Ultiem voorbeeld: de Allerhande.

Of je adverteert op een slimme en originele manier. Zoals Nike doet, met de campagnes rondom de geschorste American footballspeler Kaepernick.

Een klein probleem: we zijn niet allemaal Albert Heijn. Of Nike. Niet iedereen heeft gigantische reclamebudgetten of duizenden supermarkten. De meeste merken moeten het net iets slimmer aanpakken.

PR is daarvoor een uitkomst. Door aandacht te realiseren in onafhankelijke nieuwsmedia, wordt je merk op een geloofwaardige manier bekender. Redactionele aandacht is daarbij gratis. Als je relevante content deelt met journalisten, wordt jouw merk bekender zonder dat je daarvoor hoeft te adverteren.

Aaron Mirck werkte als journalist bij The Post Online en bij diverse PR-bureaus, voor hij als freelance PR-adviseur aan de slag ging. Hij zag diverse klanten Startup van het Jaar worden, uitbreiden naar nieuwe continenten en aan bod komen in de landelijke pers. En toch knaagde er iets.

Andy Warhol zei ooit: iedereen heeft recht op 15 minuten faam – want iedereen heeft minstens een goed verhaal te vertellen. Het probleem: veel merken lukt het nog niet om dat verhaal goed te vertellen.

Daarom beloven we bij Presscloud je twee zaken. Allereerst: de beste, meest complete en goedkoopste PR-tools die je nodig hebt. Daarbij: alle tips, trucs en content die je nodig hebt om een PR-pro te worden (als je dat nog niet bent). Ook vind je via Presscloud freelance PR-consultants en copywriters die een persbericht voor je kunnen schrijven.

Probeer Presscloud vandaag, wees morgen in het nieuws.